gameguru.hupont.hu

minden egy helyen (majdnem)

jabb állomáshoz ért a legnépszerűbb Half-Life kiegészítő a CounterStrike.

"Ennyit ér egy VIP."

A GameSpy programmal készített statisztikai adatok alapján a csúcsidőben egyszerre jelen lévő 16.000 Half-Life játékos közül megközelítőleg tízezren a CS valamelyik változatát nyúzza. A napokban megjelent CS beta6-ot világszerte lélegzetvisszafojtva fogadták, a megszállott rajongók percenként nyomogatták böngészőjük frissítés gombját a hivatalos weboldalon, csakhogy minél előbb mekezdhessék letölteni az újításokban bővelkező újabb mérföldkövet.

"Na még pár lépés és szabad vagyok."

Elérkezett szombat hajnala, s vele együtt a beta6 is. Közel másfél órás töltögetés után kaján vigyorral az arcomon nyugtázhattam, amint a folyamat indikátor a végállomás felé közelít. Telepítés után rövid kapkodás, majd a magyar beta6-os szerverek felkutatása következett. Szerencsére a Linuxos szerver oldali bináris csomagokat előbb elérhetővé tették, mint a klienst, így gond nélkül csatlakoztam az egyik népszerű, immáron beta6-os (Volture Squadron) szerverhez...

...és akkor jött a hidegzuhany

UNQL way of life...

Tenoristaként kezdtem meg beta6-os pályafutásomat. Az első lépések után fura érzésem támadt: mintha valamilyen visszatartó erő (mint amikor anyuci "fiacskám, az uzsidat itt hagytad!" felszólítással visszaránt az ajtóból) gátolna a futásban. Mondanom sem kell, hogy teljesen elbizonytalanította az embert. Pár elhalálozás után kiderült, hogy a fő programozó, Minh Li, úgy döntött, hogy a futás sebességét mérsékeli, ezzel is csökkentvén a kvékes kirohanások sikerességét. Elkeseredetten vetettem be magamat az ágyba és mérgesen magamra rántottam kis nyuszikkal tarkított :) ágyneműmet.

...majd a felüdülés

"Hova sietsz kicsi rigó? ;"

Másnap megoldás után kutatva körbenéztem a hálón, furcsa kép fogadott: a fórumokon teljes anarchia dúlt, általános közfelháborodás övezte a beta6-ot. Kifogásolták az emberek, amit csak lehetett, főként a lassúságra panaszkodtak. Időközben, a NEGA szerveren tett látogatásom alkalmával a hendikepnek nyoma veszett. Kiderült, hogy szerver oldalon állítható a futás sebessége. Megkönnyebbülten sóhajtottunk fel s belefeledkeztünk a játékba. Megjegyzés: azóta a Volture-n is de facto sebességgel rohanhatunk potenciális áldozataink felé.

Újítások

"A beta6 intravénás tesztelésének végeredményei. Még jó, hogy csak később szállt be az amúgy is álmos KeFe. (Höhö,, hányszor hátbalőtték a - C7-es barátaink... persze véletlenül :)"

A beta6-ban eszközölt újításokkal/változtatásokkal elejét vették a észnélküli kirohanásoknak, kiírtván a CS kvékes elemeit, hogy inkább gondolkodóba ejtő küzdelmekre sarkallják a játékosokat. Első lépésként a fegyverekhez vehető plusz muníció mennyiségét 90 lőszerre korlátozták (ez alól kivétel a könnyű légidesszantos géppuska, az FN M249 Para), a további felszerkó és lőszer vásárlása csak az első 60 másodpercben megengedett. Utána legfeljebb a csatatérről zsákmányolhatunk újabb fegyvereket. Ezzel a huszárvágással mély sebet ejtettek azokon (pl. rajtam :, akik előszeretettel hajigálták az ellenség nyakába tonnaszám a gránát hegyeket. A korlátozás jobbik oldala, hogy a pisztolyokon kívűl az összes fegyver sebzését megnövelték, de erről majd később ejtünk szót.

"
Repülő Erőd?
-
Steven Seagal
"

A társaink megóvása érdekében beépítettek egy radart, mellyel nyomonkövethetjük csapatunk mozgását, információval szolgál állapotukról, sőt még azt is mutatja, hogy ki szólt éppen a rádióba. Mindez nagyon szép és jó, csak játék közben szinte hasznavehetetlen. Direkt a bal felső sarokba helyezték el, hogy ne zavarja a nyomulást, azonban a képernyő felső részébe való pillantás elegendő ahhoz, hogy az éppen képbe jövő ellenlábas célra tartson és tüzeljen. Arról nem is beszélve, hogy a csapattársakra való állandó figyelésnek legtöbbször a mi halálunk lesz a végkimenetele. Véleményem szerint felesleges eleme a beta6-nak, csak a játék hangulatát rontották vele.

"Tango felöltötte a mami legújabb kezeslábasát!"

A régebbi béták valamelyikében feltűnt az éjjellátó, majd az utána következőben el is tűnt használatának hiánya miatt. A beta6-ban újra megjelent, ezúttal az orosz infraszemüveghez hasonló zöldes effektel. Sajnos ezt is elbaltázták a készítők. Használata a zöld szín nyugtató hatása ellenére is nagyon zavaró. Érdemesebb lett volna - a sniper puskákhoz hasonlóan - két egymást érintő körrel megoldani, s a külső részeket elsötétíteni vagy a hőképes megoldást alkalmazni. Igazán nagy haszna akkor lett volna, ha füstgránátokat is beletettek volna a játékba.

"Vonaton az UNQL életérzés (c) by Zulu."

Egyeseket zavart a bal kezes fegyverhasználat, erre is találtak gyógyírt. Az egyik megrögzött CS rajongó kiötlött egy vertex tükrözéses eljárást, amivel sikeresen áttükrözték az ellentétes oldalra a kéz+fegyvermodelleket és azok csontszerkezetét. Az újításnak köszönhetően mostantól bal- és jobbkezünkben is markolászhatjuk fegyverünket.

Két új modell, a tenoristák oldalán a mimikájáról híres Seagalra :) emlékeztető havasi felszerkóba bújtatott emberke, a CT-knél a francia GIGN alakulatot képviselő modell került bele a beta6-ba. Az utóbbi lényegében egy klónozott SAS figura, fején egy pirosas rohambilivel.

Fegyverek

"Hali Johnson!"

A muníciót lecsökkentették, a fegyvereket felturbózták, az árak fentebb mentek, és két új fegyverrel bővült az arzenál. Az első kisebb, kezünkben rendszeresen rakoncátlankodó példány az Ingram MAC-10-es géppisztolya. A tenorok ezen kiváltsága, főként kis helységekben (pl. a repülős pályán) és közelre hasznos óriási szórása miatt. Tom Slayer - az UNQL főpap - szavaival élve, olyan mint egy gyerek: sokat zabál és sokat űrít.

"Héjj, mit matatsz az erényövemnél?!"

A CT-k oldalán az Ausztriában honos Steyr Aug gépfegyver tűnt fel. Közelharcban is jó eredményeket érhetünk el a fegyverre erősített, minimális zoomal rendelkező szkóppal. Erős mivoltát a nagy szórási tényező kompenzálja. Az alacsony nagyítási ráta miatt, főként középtávon remekel.

A két ellentétes oldal fegyverloszlását is megregulázták. A tenoristák megkapták az SG-552 Commando-t és a Mac-10-et, leváltván a legolcsóbb Steyr TMP-t, amit a zsaruk a Steyr AUG-gal egyetemben meg is kaptak.

"Az UNQL tagok az ősi rituálét gyakorolják... a Ninjász Zulu-val az élen :)."

A fegyverek hatófokának növelése leginkább a játékban szereplő két Benelli shotgun-nál szembetűnő. Aki lőtt már valós életben sörétes puskával az tudja, hogy milyen ereje van egy ilyen jószágnak. Nem véletlen, hogy a speciális osztagok egytől egyig a különböző féle shotgunokat alkalmazzák szűk helységekben. A fejlesztők oly drasztikusan megemelték eme puskák hatékonyságát, hogy mostmár mindenki valamelyik Benelli alternatívával rohangál. Az M3-as pumpás változat középtávon is halálos. Egy-két lövés és távoztunk az élők sorából.

A P90 ára az egekbe szökött, cserébe azonban félelmetes gyilkológépet kaptunk. Elég egy rövid sorozat és máris elvágtuk életfonalát az életünkre törő egyénnek.

"A
*-osok megint szokásos tevékenységüket űzik. Nem, nem rólad van szó KeFe! ;"

Külsőleg az SSG-552, a Colt M4A1 és a H&K MP5 változott jelentősen. Az előbbi kettő új texturákat kapott zoom módban, míg az utóbbi új modellt és animációkat. Érdekes és felettébb hasznos kezdeményezés a Soldier of Fortune demóból megismert sniper mód, azaz a szkópba való betekintéskor az aktív látóterület leszűkítése. Ennek segítségével figyelmünket a megfigyelendő területre, és az oda betévedő gyanútlan ellenségre összpontosíthatjuk.

Új játékmódok

Két új, a hangulatot tovább emelő játékmód jelent meg:

"Ha letöröljük véletlenül lelőtt társunk maradványait a falról, máris látható az új golyónyom."

Assassination (Orgyilkosság) - A tenoristáknak meg kell akadályozniuk a CT-k által védelmezett VIP evakuálását. A rend őreit különböző járművek (csónak, vonat stb.) is segítik az előrehaladásban.

Escape (Menekülés) - A terroristákat szorongatják az igazság katonái. Feladatuk, hogy a megjelölt menekülési zónák valamelyikébe eljusson a csapat 60 százaléka. A tenoroknak csak a kezdeti fegyverek állnak rendelkezésre, keményebb cuccost a startpozicióhoz közeli raktárból szerezhetnek.

Konklúzió

"Az UNQL szeretet, itt is érvényesül :). Éppen Tango lép át testem fölött..."
"Potenciális hullajelöltek. Sose mássz rá a másikra..."

A néhány negatívumot leszámítva sikerült felhőkarcolók feletti szintre emelnie a lelkes GooseMan-Cliffe duónak és piciny csapatának a Counterstrike színvonalát. A korábbi változatokban hanyagolt fegyverekbe új, valósághűbb életet leheltek, valamint a két plusz játékmóddal tovább emelték a játék összhangulatát. Mindezt bizonyítja, hogy a szerverek újra teljes telítettséggel üzemelnek.

A CS beta6 rendíthetetlenül bitorolja a legjobb MOD-nak járó első helyezést.


Egy kérdés maradt megválaszolatlan: mi jön ezután? Beta7 vagy TF2: Counterstrike?



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 44
Tegnapi: 50
Heti: 214
Havi: 663
Össz.: 268 360

Látogatottság növelés
Oldal: Counter Strike játékleírás
gameguru.hupont.hu - © 2008 - 2024 - gameguru.hupont.hu

A Hupont.hu weboldal szerkesztő segítségével készült. Itt Önnek is lehetséges a weboldal készítés.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »