gameguru.hupont.hu

minden egy helyen (majdnem)

ELŐSZÓ A VÉGIGJÁTSZÁSHOZ

Ez a végigjátszás a Grand Theft Auto: San Andreas történetét követi végig. Nem írom le az irányítás részleteit (melyik gomb mit csinál, hogyan kell ételt venni, stb.), mert elég jól el van magyarázva az első pár küldetés során az összes tudnivaló. Ha mégis vannak említésre méltó lehetőségek, azokat az adott résznél közlöm. Szeretném felhívni a figyelmet arra is, hogy a végigjátszás elolvasása súlyosan rontja a játék élvezeti faktorát, hiszen a küldetések leírásánál olyan dolgok is olvashatóak, amelyekre magadtól kellene rájönnöd, azaz SPOILERVESZÉLY van, de nagyon. A feladatoknál általában egyetlen megoldást adok, néhánynál viszont több módszer is célravezető lehet. Legyél kreatív, ez a játék erről is szól! A korábbi részektől eltérően a San Andreasban nem minden küldetés teljesítéséért kapunk pénzjutalmat, gyakran csak a Respect növekszik, ami legalább olyan fontos, mint a pénz. Kezdjünk neki!

PROLÓGUS
Brian öccse halála után Carl Johnson elhagyta Los Santost és Liberty City-ben kezdett új, bűnözéstől mentes életet. Azonban öt év elteltével visszatér Los Santosba, anyját ugyanis valakik meggyilkolták. A repülőtérről kilépve taxiba száll, de hamar leinti a kocsit egy szirénázó járőr. Carlt megbilincselik és betuszkolják a rendőrautóba, pénzét és csomagjait elveszik tőle, majd néhány perces városnézés közben felvázolják neki a tényállást. A kocsiban régi ismerősök, Frank Tenpenny és Eddie Pulaski őrmester, a los santosi rendőrség erősen korruptált tagjai, valamint új társuk, Hernandez őrmester ülnek. Elmagyarázzák Carlnak, hogy jó lesz, ha meghúzza magát, különben is a markukban van, tekintettel arra, hogy alig pár perce lőtt le a fegyverével egy rendőrtisztet. Ezt nyomatékosítandó kidobják egy ellenséges banda, a Ballas területén, majd jó szórakozást kívánva elhajtanak.
A feladatunk csupán annyi, hogy felpattanjunk a közelben álló biciklire és pedálozzunk hazáig.

LOS SANTOS

BIG SMOKE
A családi házba belépve előtörnek az emlékeink, a felkavart érzelmeket a minket betörőnek néző és emiatt a konyhából baseballütővel ránktörő nagydarab tesó zavarja meg. Szerencsére időben felismer minket, mint ahogy mi is felismerjük őt: Big Smoke személyesen! A család többi tagja a temetésen vesz részt éppen, így Smoke elvisz minket oda.

SWEET & KENDL
A sírnál találkozunk a húgunkkal, Kendllel és Sweet bátyánkkal, valamint másik régi haverunk, Ryder is bemutatkozik. Sweet eléggé ingerült, a feszültséget Kendl próbálja enyhíteni, de Sweet vele is vitatkozni kezd. Végül elindulunk haza. A temető kapujánál azonban felbukkan egy Ballas autó, amelyből szeretett ellenségeink pisztollyal mutogatnak ránk.
Pattanjunk fel a biciklire és kövessük Sweetet és Rydert. A bandatagok követnek az autóval, és hamar utolérnek minket, ezért érdemes szűkebb helyeken haladni és szlalomozni, hátha fennakadnak valamiben. A mulhollandi csomópont alatti parkolóhoz érve Sweet azt tanácsolja, hogy váljunk szét, úgyhogy innentől kezdve Rydert kövessük. Nem kell sietni, a lényeg az, hogy érjünk el a házunkig épségben.

RYDER - RYDER
Ryder cimboránkat érdekli, hogy milyen volt Liberty City és hogy megtanultunk-e végre normálisan autót vezetni, emellett még a hajviseletünket is kritizálja. Hajtsunk hát a közelben lévő borbélyhoz (Reece's Facial Salon), majd lépjünk be az ajtón. Pénzünk alig van, egyelőre megteszi a legolcsóbb hajvágás is. Ha készen vagyunk, Ryder az autónak támaszkodva elmondja, hogy csípi a szemét a szemközti pizzabár tulajdonosa, mert lefestette az Orange Grove Families, azaz a mi bandánk graffitijét. A testalkatunkat illető megjegyzés után menjünk be a pizzázóba és a pultnál vegyünk valamilyen ennivalót. Még le sem nyeljük az utolsó falatot, amikor egy alacsony, maszkos fazon bejön és fegyverrel a kezében a bevételt követeli a személyzettől. Valahonnan ismerős ez az alak... A tulajdonos is felismerte Rydert, aki úgy látszik nem először próbálkozik ezen a helyen, ezért jutalomképpen elmenekülhetünk a shotgun elől. Szálljunk be a kocsiba és menjünk haza. Ha nincsen komolyabb fegyvered, akkor a kocsival el is ütheted az üldözőt, így lesz egy sörétes puskád ingyen.

RYDER - CLEANING THE HOOD
A banda romokban hever, az OGF már nem az, ami öt évvel ezelőtt volt. Ryderrel meglátogatjuk az egyik régi, oszlopos tagot, B-Dupot, de a saját lakásában rabszolgaként dolgozó, drogon tengődő egyént látva úgy döntünk, hogy megtisztítjuk a területünket az anyagterítőktől. Először is egy utcai dílerhez intézünk keresetlen szavakat, majd csapjuk le a fickót. Ezután irány a közeli, erősen fűillatú épület, amelyben jópáran tartózkodnak éppen. A legtöbbjük nem okozhat problémát, ketten viszont megpróbálják kitenni a szűrünket, ne hagyjuk nekik. Ha megvagyunk, vigyük haza Rydert.

RYDER - HOME INVASION
Ryder mániája, hogy minél több és jobb fegyverhez jusson, minél kevesebbért. Mivel lopni a legolcsóbb, ki is tervelte, hogy egy ismert fegyvermániás ezredes lakásából fogjuk a cuccot elcsenni. A fekete színű Boxville-lel menjünk az ezredes házához, tolassunk az ajtó közelébe, majd menjünk be a házba. Fontos, hogy odabent nagyon lassan, csendben mozogjunk, különben felébred az ezredes és farba lő minket. A házban több helyen találunk ládákat, ezek közül legalább hármat kell egyesével kivinnünk a furgonhoz és ott berakodni. A harmadik után még visszamehetünk a többi ládáért is, ha van még időnk. A furgonnal hajtsunk el a térképen jelzett raktárhoz és álljunk be. A küldetés teljesítése után megnyílik a Burglar mellékküldetés.

RYDER - CATALYST
Örökké belőtt haverunk éppen további élményfokozót kotyvaszt, amikor Tenpenny és Pulaski lép be a házba, majd közlik, hogy egy vonat menetrenden kívüli megállást tervez, és a szállítmány érdekelhet minket. Ryderrel a helyszínre autózunk és látjuk, hogy valakik megelőztek minket - egy kisebb csapatnyi Vagos bandatag vár ránk. Ezek szerint Tenpennyék másnak is szóltak, de ne vegyük a szívünkre, lőjük le a tagokat. Hamarosan újabb hátráltató elemek érkeznek, ezúttal a Ballas teszi tiszteletét egy rövid, és vélhetőleg a mi sikerünkkel végződő pisztolypárbaj erejéig. Ugorjunk fel a tehervagonra, ami kisvártatva elindul. Ryder az autójával követi a vonatot, a mi feladatunk pedig az, hogy kilenc dobozt átdobjunk neki időben. Ha hosszabban tarod nyomva a lövés gombját, akkor erősebben dobod el a dobozt. Érdemes úgy célozni, hogy a dobozok a kocsi tetejére essenek, ezeket Ryder el tudja kapni. Ha megvannak a dobozok, szálljunk be a kocsiba Ryder mellé és irány a festőműhely, le kell ráznunk a rendőröket. Végül vigyük haza Rydert.

RYDER - ROBBING UNCLE SAM
Ryder a tanulmányi előrehaladását akadályozó okok kivesézése után újabb zseniális ötlettel áll elő, ezúttal a Nemzeti Gárda által szigorúan őrzött raktárból csenjük el az értékes felszerelést. Szerinte nem lesz nehéz dolgunk, csak alkalmi zsoldosok vigyáznak a raktárra. A teherautóval hajtsunk a megadott helyre, Ocean Docksba. Az első probléma az, hogy a kapu nem fog kinyílni, ezért be kell másznunk a falon és szétlőni a kapcsolót. Az utunkba kerülő őrt intézzük el. A kapu kinyílik, Ryder bejön a teherautóval, mi pedig rohanjunk a targoncához. A raktár előtt és bent a raktárban is vannak ládák, ezeket kell bepakolnunk az autóba. Közben időről időre újabb katonák érkeznek, ezért időnként segítsük ki Rydert a lövöldözésben. Ha bent vannak a ládák, akkor száguldjunk ki a bázisról. Ennyivel nem ússzuk meg, a katonák két Patriottal követnek minket; a megfelelő pillanatban eléjük dobott ládákkal egyszerűen lerázhatjuk őket. Hajtsunk el Emmet garázsához.

SWEET - TAGGING UP TURF
Az OGF széthullása óta a többi banda odáig merészkedett, hogy betették a lábukat a mi területünkre. Ezt Sweet nem tolerálja, úgyhogy beszállunk a kocsiba és jelzett helyre megyünk. Itt megismerjük a graffitifújás módját, a következő két helyen viszont már nekünk kell átfestenünk a jeleket. Ha készen vagyunk, akkor autózzunk át a következő helyszínre, ahol újabb három jelet kapunk célként. Az egyiknél két Ballas-tag lődörög, őket leüthetjük, de sokkal elegánsabb szembefújni őket a festékszóróval. Az utolsó jel eléggé eldugott helyen van, az épület melletti sikátoról tudunk felmászni a tetőre. Végül menjünk haza. Los Santosban összesen száz jel van, az összes átfestéséért $10000-et kapunk.

SWEET - DRIVE-THRU
Big Smoke és Ryder kajálni akarnak, a Sweettel folytatott hosszas vita után végül a közeli Cluckin' Bellhez megyünk, ahol Smoke is leadja döbbenetes mennyiségű rendelését. Épphogy elkezdenénk tömni a búránkat, feltűnik egy Ballas autó, majd ránk is lőnek belőle. A táplálékot félredobva azonnal a nyomukba eredünk. A feladat nem nehéz, mindössze követni kell a másik autót, hogy a többiek tudjanak lövöldözni rá. A manőverezést nehezíti Smoke, aki a legvadabb üldözés közben szépen megebédeli a saját és a többiek kajáját is. Ha nem akarunk hosszan autókázni, akkor lökdössük a másik kocsit, szorítsuk le az útról, így hamarabb kigyullad. Ha megoldottuk a becsületbeli ügyet, akkor vigyük haza Sweetet, majd Smoke-ot is.

SWEET - DRIVE-BY
Az előző Ballas rajtaütés meglehetősen felbosszantotta Sweetet, ezért elindulunk visszavágni. A város különböző pontjain lődörgő Ballas-tagokat ritkítsuk meg az autóból, csak arra kell figyelnünk, amit Sweet is folyton mond, azaz soha ne álljunk meg, mert akkor kirángatnak a kocsiból. Vigyük el a kocsit a festőhöz, majd menjünk haza.

SWEET - SWEET'S GIRL
Sweet házába belépve a nagy üresség fogad, senki nincs otthon. Az utcára kiérve csörög a telefonunk, Sweet az. Éppen a barátnőjénél próbált lazulni, de néhány Vagos keresztülhúzta a számításait, és most segítségre lenne szüksége. Menjünk a stadion közelében lévő társasházakhoz, és a fedezékeket kihasználva pörköljünk oda a vagosoknak. Egyikük a többiektől eltávolodva, a lépcsőfordulóban húzta meg magát, intézzük el őt is. Sweeték tehát megmenekültek, keressünk egy négyajtós járművet és szálljunk be. Ekkor két kocsi kezd el üldözni, rázzuk le őket majd vigyük haza Sweetet és a csajt.

SWEET - CESAR VIALPANDO
Sweetnek nem tetszik, hogy Kendl egy kubaival jár, megkér minket, hogy nézzünk utána Kendlnek és a barátjának. Első utunk a jelzett házhoz vezessen, ahol kapunk egy szép nagy kabriót, beépített hidraulikával. Ha van pénzünk, akkor tolassunk be az udvaron lévő műhelybe és nézzünk körül a cuccok között. Irány Unity Station, a lowrider-találkozó. A piros körbe beállva kihívhatunk valakit versenyre, ez alkalommal nyugodtan tegyünk fel nagyobb tétet, elég könnyű lesz nyerni. A verseny lényege, hogy az alul megjelenő irányok szerint mozgassuk a hidraulikát a zene ütemére. Ha jól csináljuk, akkor mi kapunk pontot, ha rontunk, akkor az ellenfél. Miután megnyertük a versenyt, Kendl gratulál nekünk és bemutatja Cesart. Kisebb közjátékot követően dűlőre jutunk Cesarral, majd haza is mehetünk akár.

BIG SMOKE - NINES AND AK'S
Állítólag Emmet a környéken a legjobb fegyverszakértő, nekünk meg úgyis szükségünk lenne fegyverre, elmegyünk hát meglátogatni. Szerencsétlen flótás először saját magunk halott testvérének hisz minket, aztán a kezünkbe nyom egy pisztolyt, Smoke pedig akciófilmekből ellesett jelenetek során tanít meg minket lőni. Eljövetelünkkor Emmet megcsillogtatja mattfekete elméjét ("Én nem foglalkozok fegyverekkel." "Tudjátok jól: ha kell valami, Emmethez gyertek!"). Vigyük haza Smoke-ot, majd vegyük fel a telefont. Sweet az, és elzavar minket a helyi turkálóba néhány új ruháért. Valószínűleg még most sincs túl sok pénzünk, úgyhogy vegyünk valami olcsót.

BIG SMOKE - OG LOC
Egyik régi ismerősünk éppen most szabadul ki a sittről, Sweettel és Smoke-kal érte kell mennünk. Útközben figyeljünk oda a beszélgetésre, amiből kiderül, mekkora gengszter vált a rapper-karrierről álmodozó Jeffreyből :). A rendőrség előtt vegyük fel Jeff... azaz OG-t, majd vigyük el az Eddie nevű cimborája házához, aki tartozik neki valamivel. Eddie azonban motorn elmenekül előlünk, úgyhogy ugorjunk fel mi is a motorra és menjünk utána. OG lövöldöz ugyan rá, de kevés sikerrel, muszáj tehát a nyomában maradnunk. A szoborpark melletti kosárlabdapályánál utolérjük, ám több vagos siet a segítségére; lőjük le őket és vigyázzunk közben OG-ra is. Ha végeztünk, vigyük el OG-t a jelzett Burger Shothoz, itt fog ugyanis dolgozni a próbaideje alatt higiéniai technikusként.

BIG SMOKE - RUNNING DOG
Smoke elég zavaros történettel áll elő a mexikói rokonát illetően, de azért elautózunk vele a megadott helyre. Itt Smoke érdekes keverék nyelven próbál anyagot venni a két vagostól, de azok elküldik melegebb éghajlatra. Smoke bedühödik és az egyiket leüti, a másik azonban elszalad, őt nekünk kell lecsapnunk. Érdemes a kerítéseken átlendülve utána szaladni, úgy hamarabb elérjük, majd üssük le a fickót.

BIG SMOKE - WRONG SIDE OF THE TRACKS
Smoke kapott egy fülest, ami szerint egy rivális banda emberei a vagosokkal találkoznak Unity állomáson. Odaérve látjuk is őket, amint a tetőn tárgyalnak, sajnos észrevesznek ők is minket, és a vagosok az éppen induló vonat tetejére ugranak. Pattanjunk fel a közelben lévő Sanchezre és eredjünk a vonat után. A fickók a mozdonyon vannak, lehetőleg haladjunk mellettük hogy Smoke lelőhesse őket, mielőtt a vonat eléri a Las Venturasba vezető vasúti hidat. Ha végképp nem sikerül megcsinálni a küldetést, akkor próbálj meg valahol felugratni a vonat tetejére és a motoron ülve sorozd meg őket. Vidd haza Smoke-ot.

BIG SMOKE - JUST BUSINESS
Ez az egyik kedvenc küldetésem. Smoke-nak valami elintéznivalója akad és megkér, hogy kísérjük el. Az irodaházhoz hajtva megkér, hogy legyünk résen, hátha segítségre lesz szüksége; ez az ajtón belépését követően mintegy kt másodperccel be is következik. Odabent egy rakás orosz ontja az ólmot, szedjük le őket szép sorban. Az egyik sarokban találunk páncélmellényt, majd szedjük össze a fegyvereket és az elhullajtott pénzt is. A teraszon újabb csapat vár ránk, fedezékek között bújkálva oldjuk meg a helyzetet, majd szálljunk fel a motorra Smoke mögé. Innentől méginkább felgyorsulnak az események, több motoros egység és egy autószállító kamion kezdi el üldözésünket. Szedjük le először a fegyvereseket, a vezetőket ráérünk később, de ha nagyon ügyesek akarunk lenni, akkor a vezetőt lelőve mindketten leesnek. A kamiont lerázzuk. Egy helyen elállják az utat autókkal, sorozzuk meg őket, az autók felrobbantására nem nagyon van időnk, és úgysem arra megyünk tovább, hanem Smoke behajt a száraz folyómederbe. Újabb ellenfelek érkeznek, motorosok és autósok is, illetve fentről leugrat mellénk az előbb lerázott kamion is. Lőjünk mindenkit, akit csak érünk, a felrobbanó tréleren átugratva forduljunk előre, és a távolban feltűnő csatornát elzáró rácsot lőjük ki, a körülötte állókkal együtt. Néhányan utánunk jöhetnek a csatornában is, adjuk át üdvözletünket a sarkon álló hordókkal. A parkolóban elbúcsúzunk Smoke-tól, és túléltük az eddigi legnehezebb küldetést.

OG LOC - LIFE'S A BEACH
Frissen elhelyezkedett barátunk hatalmas partit szeretne rendezni szabadulása okán, csakhogy nincsen semmilyen felszerelése hozzá. A múltkor viszont látott egy megfelelő hangcuccot egy furgonban, ezt kell neki megszereznünk. A tengerpartra érve beszélgessünk a Dj-vel, majd táncoljunk vele. Ha összeszedünk 4000 pontot, akkor beülhetünk a furgonba, majd amilyen gyorsan csak lehet, tűnjünk el onnan a furgonnal együtt. A kocsit vigyük el a garázshoz, az esetleges üldözők nem jelentenek komoly veszélyt.

OG LOC - MADD DOGG'S RHYMES
Szegény OG-n kívül mindenki tudja, hogy egy rappernek komoly szövegeket kell írnia és nem két rímet kombinálnia, és amikor megemlítjük ezt neki, rögtön előáll az ötlettel: lopjuk el neki a neves és dúsgazdag rapper, Madd Dogg rímjegyzetét. A rapper villája elég jól őrzött, dugig van őrökkel. Eleinte dolgozzunk a késsel, később a hangtompítós pisztollyal. Az egyik helyiségben megtalálod a szövegkönyvet, viszont előjönnek az őrök is. Innentől nyugodtan intézd el őket, majd vidd el a könyvet OG-nak.

OG LOC - MANAGEMENT ISSUES
OG szerint a karrierjét jelentősen akadályozza Madd Dogg menedzsere, akit el kellene hallgattatnunk. Erre egyetlen esélyünk van, mégpedig a díjkiosztó gála. Az egyik reprezentációs célokat szolgáló autót el kell kötnünk, hogy a fickó közelébe kerülhessünk. Az autót könnyen megtaláljuk, néhányszor menjünk bele, és ha kiszáll a sofőr, vegyük el a kocsit, majd javíttassuk meg. Hajtsunk a megadott helyre és álljunk meg a két másik kocsi között, majd kövessük őket a kijárathoz. Ha beszállt a menedzser, akkor tapossunk bele, írány a tengerparti móló. Gyorsítsunk fel, majd a móló vége előtt ugorjunk ki a kocsiból.

OG LOC - HOUSE PARTY
OG megszegte a szabályokat, vissza kell mennie a rács mögé, de előtte még hatalmas bulit akar csapni. Az estét OG felejthető előadásán kívül más is elrontja, a ballasok ugyanis megtámadják a környéket. A házból kirohanva rögtön tüzet nyitnak ránk, az autók mögött keressünk fedezéket és purgáljuk ki őket. A felüljáróról is lőnek, őket is tanítsuk meg a jómodorra, végül a sikátor felől érkezőket se hagyjuk érvényesülni. Menjünk vissza a házba.

CESAR VIALPANDO - HIGH STAKES, LOW RIDER
Úgy tűnik, Cesar kedvel minket amiért nem állunk a szerelme útjába, ezt most azzal fejezi ki, hogy meghív minket egy kis illegális utcai versenyre, ahol komoly arcok mennek komoly tétekért. Először kerítsünk egy lowridert - nem árt, ha a múltkor kapott autónkat megtartjuk -, majd guruljunk el Cesar házához, ahol már Kendllel együtt vár ránk. Kövessük őket a verseny rajtjához és álljunk be a helyünkre. A verseny elég kemény, mivel az összes lowrider autó meglehetősen csúszkál, a forgalom sűrű, a pálya meg hosszú. Próbáljunk meg minél kevesebbet ütközni és csúszkálni, akkor lehagyhatjuk az ellenfeleket. Az ellenőrzőpontok jó messziről látszanak, érdemes a kanyarok előtt jó pozíciót felvenni, ezzel sokat nyerhetünk. A verseny végül a Santa Maria Beachen lévő stég végén, az óriáskerék mellett ér véget, tegyük zsebre a pénzt és nyújtóztassuk ki az ujjainkat.

C.R.A.S.H. - BURNING DESIRE
Tenpenny őrmester szereti kézben tartani a dolgokat (igaz ez a bűnbandákra és a lekváros fánkokra is), nem meglepő, hogy rövid telefonhívása újabb feladatot jelent nekünk. Keressük meg az említett, remek fánkokat készítő kajáldát a belvárosban, odabent Tenpenny, Pulaski és Hernandez javában teszteli a specialitásokat. Tenpenny arra utasít minket, hogy fűtsünk be néhány Vagosnak, akik valamiért veszélyeztetik a szívének oly kedves status quot. Ehhez bekészített számunkra egy adag Molotov-koktélt is, ezeket vegyük fel, majd menjünk a Los Santos északi részén, a vasút mellett lévő házhoz. Rögtön a ház előtt áll két Vagos, őket tetszés szerint helyezzük tartósan vízszintesbe, esetleg szaladjunk körbe a házon, hátha vannak még páran. A koktélokat dobjuk be az ablakokon, a közben megérkező újabb bandatagoknak lássuk el a baját. Ekkor vesszük észre, hogy egy igencsak szemrevaló hölgyemény bentrekedt az égő házban, mentsük meg. Odabent vegyük fel a poroltót, majd törjünk magunknak utat a lángokon át, fel az emeletre. Miután felértünk, leomlik egy fal, másik úton kell lemennünk. Jussunk ki a házból, mielőtt a lány ereje elfogyna, majd legyünk tanúi egy nyakbaugrásnak és vigyük haza Denise-t Gantonba.
Denise innentől kezdve a barátnőnk lesz, bővebb infókért olvasd el a Barátnők leírását.

C.R.A.S.H. - GRAY IMPORTS
Újabb rendrakó utunk ezúttal egy délkeleten lévő ipartelepre vezet, ahol Tenpenny-ék gyanúja szerint az oroszok a Ballas bandával éppen egy zsíros fegyverszállítmányon osztozkodnak. A telep udvarán több munkásnak öltözött fegyveres fogad, még robbanó hordót cipelő targoncával is kedveskednek, udvariasan hárítsuk el a közeledésüket. A raktárépületben van a buli, oda azonban csak az elektromos zárszerkezet szétlövése és a mögötte rejtőzködők likvidálása után tudunk épségben bejutni. A ládák és dobozok között találunk golyóálló mellényt és gyógyszert is, na meg néhány újabb lesipuskást. Fent az irodában lőjük le a Ballas-tagokat és eredjünk a menekülő orosz után, aki az udvaron látott Banshee-vel akar megpattanni. Erősebb fegyverrel lőjük szét (őt vagy az autót), vagy menjünk utána a motorral.

SWEET - DOBERMAN
A házibulit megzavaró Ballas-akció annyira felidegesítette Sweetet, hogy most ő akar lecsapni a rivális bandára. A Glen Park környékén lebzselő Ballasokat kell ezúttal megszórnunk, amíg el nem fogynak teljesen, úgyhogy vásároljunk be az Ammu-Nationben lőszerből és fegyverből. A helyszínen keressünk fedezéket vagy guggolva lövöldözzünk, és vegyük fel a mellényt meg a gyógyszert, ha lerongyolódunk. Ha sikeresen túléltük a küldetést, akkor lehetőségünk lesz újabb területeket szerezni a többi bandától. Ehhez az adott területen először harcot kell provokálni - azaz lőjünk le pár bandatagot -, aztán meg kell küzdenünk a három hullámban érkező, egyre táposabb tagokkal. Érdemes a rövidke szünetekben összeszedni az elesettektől a pénzmagot és a fegyvereket, legalább nem kell ilyesmire költenünk. Minden elfoglalt terület bevételt hoz, amit a gantoni házadnál szedhetsz össze; minél több terület van az OGF fennhatósága alatt, annál több lesz a napi bevétel. A bandák gyakran megpróbálják visszaszerezni a területeket, ilyenkor el kell intézni a támadókat, különben elveszítjük a területet.

SWEET - LOS SEPULCROS
Sweetnek tudomására jutott, hogy a Ballas éppen most gyászolja egyik emberét és a szertartásra hivatalos egy régi ellenlábasunk, Kane is. Az utcán vegyünk fel magunk mellé két tagot és a kocsiba ülve menjünk a temető hátsó kerítéséhez a megadott rövidke időn belül. A falon átmászva tegyük el láb alól a bent lévő bandatagokat, majd keressük meg Kane, akit leginkább a piszok erős mellényéről fogunk felismerni: osszuk a fickót fegyverrel, ahogy csak bírjuk, végül a sarokban álló Admirallal vigyük haza Sweetet.

SWEET - REUNITING THE FAMILIES
Bátyánk elérkezettnek látja az időt a régi orange grove-i családok ismételt összefogására, ezért nagyszabású találkozót szervez a családok vezetőinek a Jefferson Motelben. Megérkezésünk után hamar elszabadul a pokol, a rendőrség különleges alakulata nem kedveli különösebben az ilyesfajta találkozókat, úgyhogy egy csapatszállítóval és egy helikopterrel próbálnak rendet tenni. A kommandósokat lőjük le fedezék mögül, majd szedjük le a helikoptert is az égről. Sweet még bent van a motelben, keressük meg. A folyosókon rengeteg kommandós rejtőzik és a szobák ajtajából is előszeretettel vetődnek elénk. Ha megvan Sweet, kövessük a tetőre, intézzük el az újabb helikoptert és a lépcsőn leszaladva ugorjunk be az érkező autóba Ryder és Big Smoke mellé. A rendőrök elég kitartóak, több autóval és motorral is üldöznek, esetleg fel is kapaszkodnak a kocsira; szórjuk meg őket alaposan. A nagy menekülés közben zsákutcába futottunk, nézzük hát végig a nem kevésbé izgalmas átvezető mozit, amelyben Sweet autója belecsapódik egy tartálykocsiba és felrobban, majd örüljünk, hogy időben kiszálltunk a kocsiból.

SWEET - THE GREEN SABRE
Sweet a végső leszámolás részleteit egyezteti a bandával, sőt, el is indulnak a harc helyszínére, ahová mi is utánuk mennénk, ha Cesar nem hívna fel telefonon és nem beszélne lyukat a hasunkba a baromi fontos mondanivalójával. Elég meggyőző volt, amit mondott, úgyhogy menjünk a vasútállomás közelében parkoló Bravurához és szálljunk be. Cesar elmondja, mi volt olyan életbevágó: a szemközti raktárból előbb néhány Ballas, majd Ryder és Big Smoke lép ki az utcára, őket pedig Tenpenny és Pulaski követi, na meg egyzöld színű Sabre, amellyel a mamát elgázolták. Nyilvánvaló, hogy Ryderék elárulták a családunkat, a bandánkat, és az is, hogy Sweet a bandával éppen egy csapdába sétál bele. Hiába hívjuk, nem elérhető, a lehető leggyorsabban rohanjunk a mulhollandi kereszteződés alatti parkolóba, ahol már javában áll a bál, a talpalávalót pedig Ballasok szolgáltatják, akik körülvették Sweetéket. Keressünk fedezéket és kezdjük meg az ellenállást, közben vigyázzunk Sweetre. Újabb Ballasok jönnek, üdvözöljük őket és próbáljunk meg kitartani, amíg a rendőrök megérkeznek. Sweet megsebesült, de ne adjuk fel a harcot. A rendőrök érkezése után elsötétül a kép, mi pedig búcsút intünk Los Santosnak egy időre.

DÉLNYUGATI VIDÉK

C.R.A.S.H. - BADLANDS
A fejünkről lekerülő zsáknak köszönhetően újra látunk valamit, ez mégsem okoz túl nagy örömet: ismét Tenpenny és Pulaski markában vagyunk. A harc helyszínétől jó messze, a Chiliad-hegy lábánál fekvő kisváros, Angel Pine mellett vagyunk. Mr. Korrupt ismét kiselőadást tart a foglalkozása bonyolultságáról, majd sajnálkozva adja tudtunkra, hogy egyik kollégája ellene fog tanúskodni a bíróságon, ezért most egy búvóhelyen őrzik a fickót a szövetségiek. Természetesen ránk hárul a feladat, hogy az illetőt hosszabb távon elnémítsuk. Tenpenny bizonyítékot is akar, ezért kapunk egy fényképezőgépet, majd utunkra enged. Első dolgunk legyen a helyi Ammu-Nation felkeresése, mert az összes fegyverünket elkobozták. A városka szélén lévő lakókocsi-parkban pihenhetünk egy kicsit, majd miután beszéltünk Cesarral telefonon (elmondja, hogy egy rokona a környéken él és biztosan segít), induljunk el a búvóhely felé. Érdemes a lakókocsinál álló Sanchezzel menni, a hegyre felvezető út elég meredek néhol. A búvóhely körül három szövetségi ügynök figyel, őket távolabbról szedjük le, majd eredjünk az autóval menekülni próbáló tanú nyomába. Tenpenny elfelejtette közölni, hogy a fikó korábban ralipilóta volt, mert elég keményen hajt lefelé a hegyről. Maradjunk a nyomában és intézzük el, amint lehetőség adódik erre, majd a hullát fotózzuk le és a gépet vigyük vissza.

CATALINA - FIRST DATE
A térképen megjelent C betűhöz hajtva és a csehóba betérve többeknek ismerős arc tűnik fel: a GTA III-ban megismert Catalina éppen az udvariasságról tart előadást a lelkes hallgatóságnak. Miután egymaga elrendezte a kialakult félreértést, közli velünk, hogy nyápicnak nézünk ki, de talán közös erővel megtömhetjük a zsebeinket. Valamelyik járműre szállva várd meg, amíg beszáll Catalina is, majd indulj el lassan. Útközben elmagyarázza, hogy összesen négy rablást tervelt ki, ezek megjelennek a térképen dollárjellel jelölve. A rablások tetszőleges sorrendben teljesíthetőek, új küldetés előtt Catalina elsorolja a még hátralévő célpontokat.

CATALINA - TANKER COMMANDER
A kocsmához ez van a legközelebb, a terv szerint jól ráijesztünk a benzinkutasra és elhúzunk a bevétellel. Csakhogy a kutas nem igazán akar megijedni a golyóálló ablak mögött, így kénytelenek leszünk ellopni a tartálykocsit. Hogy egyszerű legyen a dolgunk, a félpótkocsi nincsen ráakasztva a vontatóra. A művelet nem nehéz, tolassunk a vontatóval a pótkocsi elé, akasszuk fel és irány a megjelölt pont. A kútkezelőnek nem tetszik a kis akciónk, ezért társával autóba szállva követnek minket, és tekintvea a tartálykocsi és az ő autójuk közötti különbségeket, elég hamar utol is érnek vele. Ha elég közel vannak tüzet nyitnak a szállítmányunkra és lökdösnek is. Meg lehet próbálni leszorítani őket az útról valami szakadékba, de sokkal jobban járunk, ha megpróbálunk eljutni a célig, vigyázva, nehogy elveszítsük vagy leamortizáljuk a pótkocsit. Ha odaértünk az RS Haul udvarára, nézzük meg, ahogy a két szerencsétlen belecsapódik egy másik benzinkútba, majd Catalina megegyezik a főnökkel. Innentől kezdve ezen a helyen szállítási munkát vállalhatunk a piros körbe állva, amelyek során különböző árukat kell időre vagy óvatosan elvinnünk valahová, és egészen jól fizet. Kapunk egy telefonhívást is egy magát The Truth-nak nevező egyéntől, aki sürgősen találkozni akar velünk egy angel pine-i motelben. Mindenképpen menjünk oda, ezúttal kötelező.

THE TRUTH - BODY HARVEST
A motelszobában kiderül, kicsoda valójában The Truth (hazudtam, valójában ez sosem fog kiderülni :) és az is, hogy mivel foglalkozik: jó hippihez méltóan vadkendert termeszt, és Tenpenny fátyolos tekintete szerint egészen kiváló az anyag. Az öregnek csak az a problémája, hogy aratógép nélkül nem tudja összeszedni a termést, a feladatunk tehát az lesz, hogy "vegyünk kölcsön" egy kombájnt a szomszédos farmról. Ha megérkezünk a farmra, nem látunk mást, mint békés parasztokat, de ne higgyünk a szemünknek, a hátunk mögött mind a kapát élesíti, kivéve azt a hármat, aki éppen betáraz a sörétesbe. Csórjuk el a kombájnt, amint rájönnek, hogy mi a látogatásunk célja, azonnal ránktámadnak, jó lehetőséget biztosítva a kombájnnal kapcsolatos biztonsági előírások figyelmen kívül hagyásakor bekövetkező sajnálatos üzemi balesetek bemutatására. A kombájn nem túl gyors és meglehetősen instabil is, szóval csak óvatosan közlekedjünk vele. Szerencsére Truth farmja közel van, álljunk be a fészerbe és veregessük vállon magunkat. Truth megköszöni a fáradalmunkat és elmegy csomagolni. Újabb telefon, Cesar szól, hogy gáz van Los Santosban, a bandája széthullott, Kendl és ő életveszélyben vannak, mire találkozót beszélünk meg velük Angel Pine-ban, ott, ahol Tenpenny-ék kitettek minket.

CATALINA - FIRST BASE
Újdonsült ismerősünk neheztel CJ-re, amiért alig foglalkozott vele a utóbbi pár órában... Sebaj, a munka és a zöldhasúak feledtetik az efféle kellemetlenségeket. A három megmaradt célpont ismertetése után induljunk el valamelyik felé, én a Blueberryben található Liquor Store felé vettem az irányt. A helyszínre érkezve négy quados jóembert veszünk észre, akik ugyanazzal a gondolattal ébredtek ma, mint mi: kirámolják az üzletet. Catalina bébi nem törődik ebbe bele, egyiküket lelövi a quadról, úgyhogy a megüresedett járgányra pattanva a többiek után eredhetünk. Elég ügyesek a srácok, főként mellékutakon menekülnek. Hagyjuk Catalinát lövöldözni kedvére - nem mintha le lehetne beszélni erről egyáltalán -, szépen sorban elkapja a fickókat, ilyenkor szedjük fel az elhagyott cuccokat. Ha nem sikerül valamelyiküket elintézni, akkor kövessük Los Santos dombos kerületéig, ahol leszáll a quadról és néhány társával támad ránk. Intézzük el őket, majd vigyük vissza a hölgyet a búvóhelyére.

CATALINA - GONE COURTING
Cesar unokatestvéreismét bizonyítja, hogy ő hordja a nadrágot, ennek ezúttal is CJ látja először kárát, majd mmiután közösen kiporolták az ágyneműt, valami újabb pénzszerzési lehetőség felől kezdenek gondolkodni. Még megvan a fogadóiroda és a bank, én a fogadóirodát választottam először. Catalina erélyes fellépése ellenére valaki benyomja a riasztót, úgyhogy muszáj lesz durvább eszközöket használni. Az odakint megkapott robbanó csomagok segítségével robbatsuk fel a kis helyiség ajtaját, aztán a széfet is. Odakint már áll a bál, úgyhogy keressünk néhány csillagot vagy egy festőműhelyt, végül térjünk vissza a kunyhóhoz.

CATALINA - MADE IN HEAVEN
Ha már ott vagyunk, vágjunk bele az utolsó küldetésbe is. Már csak a Palomino Creekben lévő bank van hátra, ahol nekünk az a feladatunk, hogy ne hagyjuk trükközni a túszokat, amíg Catalina pakol. A túszok keze folyamatosan süllyed, ilyenkor fogjuk rájuk a fegyvert. Előbb-utóbb mindenképpen elrontjuk, ezért fegyverünkkel rongáljuk meg a három automatát és menjünk ki a hátsó ajtón át. A sikátorban komoly tűzharc veszi kezdetét, a hatóság emberei a tetőkről, dobozok és hordók mögül is tüzel ránk, majd amikor majdnem kérünk az épületek közül, két motoros is érkezik. Vegyük el a motorokat, majd kövessük Catalinát, amíg el nem esik. Várjuk meg, míg felszáll mögénk, aztán amilyen gyorsan csak tudunk menni, meneküljünk. A rendőrmotort nem festik le a Pay 'n Spray-ben, tehát vagy keressünk csillagokat, vagy induljunk rögtön a rejtekhely irányába, végezetül mondjunk búcsút ennek a kedves nőszemélynek. Illetve még ne...

CESAR VIALPANDO - WU ZI MU
Cesar telefonhívása szerint itt minden a benzintől bűzlik, ehhez képest egy elhagyatott helyre érkezünk. Megérkezik Cesar is, majd új szereplő tűnik fel a színen. Ő Wu Zi Mu, a barátainak csak Woozie, és ő ennek a nemes küzdelemnek a kiagyalója. A dolgunk mindössze annyi, hogy megnyerjük a földutakon zajló versenyt. A legnagyobb kihívást maga a kijelölt pálya jelenti, mert az ellenfelek csak félgázzal tolják, de így is lesz néhány izzadós pillanatunk. Tipp: a Blueberry Acres részen nem hajts át az épületeken - bármennyire is jónak tűnik -, hanem kerüld ki őket.

CATALINA - FAREVELL, MY LOVE...
Hmm... Vajon honnan tűnik ismerősnek ez a fekete bőrdzsekis, olajzöld nadrágos, feltűnően csendes figura? Tök mindegy, Catalina már vele kavar, de arra még futja az erejéből, hogy vérig sértsen minket és kihívjon egy versenyre. Ezúttal ugyanazon a pályán megyünk, mint az előbb, csak visszafelé. Győzelmünkért pénz helyett újabb sértéseket és egy garázst kapunk San Fierróban.

THE TRUTH - ARE YOU GOING TO SAN FIERRO?
Igazság koma learatta a kendert, menjünk hát a farmjára és rendezzük el az ügyünket vele. A hippi stílusban fényezett, rakterében legalább két... három tonnányi anyagot cipelő kisbusz önmagában eléggé érdekes, ezt a semmiből megjelenő rendőrségi helikopter is jelzi. Nincs mit tenni, fel kell égetni az ültetvényt, mielőtt a rendőrök megérkeznek. Ehhez Truth egy lángszórót ad. A sorok mellett párhuzamosan haladva célozzunk folyamatosan a növényekre és gyújtsuk fel az egész ültetvényt. Ha elfogy a nafta, a fészer előtt vételezhetünk újabb adagot. Kis nehezítés és apró poén, hogy az égő kendertől kissé megszédülünk, néha elsötétül a kép is... Ha minden leégett, keressük meg a kisbuszt. A helikoptert nem tudjuk lerázni, az esős napokra tartogatott játékszerrel le kell szednünk az égről: három-négy rakéta elég neki. Ismét irány a kisbusz, szálljunk be és tapossunk a gázba: irány San Fierro! Útközben szólunk Cesarnak, hogy Kendllel jöjjenek a garázshoz, és hallgassuk meg Truth mondandóját is a katonai műholdakról, meg az asztrális segítőkről...

SAN FIERRO

CJ - WEAR FLOWERS IN YOUR HAIR
A kapott garázst végigmérve CJ nem éppen lelkes, Truth szerint viszont remek hely, ráadásul ismer néhány fazont, akik szívesen dolgoznának itt. A fickók korábban Vice City-ben dolgoztak a tengerészetnél, és bár kedvelik a füvet, príma szakemberek. Szálljunk be a kocsiba Truth mellé, és irány az Easter Basinben lévő benzinkút. Jethro örömmel száll be, irány a kórház.
- Talán beteg vagy?
- Nem, a kormány beteg, de ez egy hosszú történet.
A kórháznál egy kisteherautót figyelünk meg, aztán keressük meg Dwaine-t, aki a villamos-fordulónál árul hot-dogot. Truth most a rendőrséghez akar menni, ahol újabb teherautót figyel, aztán hajtsunk el Zero boltjához, végül vissza a garázshoz.

CJ - 555 WE TIP
Tenpenny telefonon megkér minket egy újabb szívességre: ezúttal egy másik ellenlábasát kell kellemetlen helyzetbe hoznunk, aki ráadásul kettős ügynök. Menjünk a Vank Hoff Hotelhez, kövessük az egyik parkolóinast a málygarázsba, vegyül el a ruháját, aztán irány a hotel bejárata. A célpont egy kék színű Merittel érkezik, szálljunk be és vigyük el minél gyorsabban a garászunkba, ahol beleteszik a bizonyítékot, majd szintén gyorsan, de óvatosan vigyük vissza a kocsit a mélygarázsba, a megjelölt helyre. Ha koccanunk, javíttassuk meg, különben bukta. Végül menjünk a telefonfülkéhez és dobjuk fel az illetőt, majd nézzük végig, ahogy a rendőrök felfedezik fél Mexikót a csomagtartóban.

Ezután megnyílik a Valet mellékküldetés, amelyben több szinten keresztül kell adott számú autót a garázsban leparkolni. A küldetést csak a szekrényünkben található Valet Uniformban vehetjük fel.

CJ - DECONSTRUCTION
A garázs melletti építkezés munkásai beszólogatnak Kendlnek, tanítsuk őket jómodorra! A bulldózerbe beszállva romboljuk le a mobil kuckókat - vigyázz, némelyiknél hordók vannak, amiknek nekihajtva felrobbannak -, esetleg agyaljuk meg a munkásokat is. Ha ezzel megvagyunk, az építésvezető előjön a mobil WC-ből, és a rombolást látva vissza is szalad. Borítsuk bele a gödörbe vécéstől, majd tolassunk a betonkeverővel a gödörhöz és temessük el.

ZERO - AIR RAID
A Wear flowers in your hair című küldetés után Zero felhív telefonon és elmondja, hogy el akarják adni a boltját, CJ pedig felajánlja, hogy megveszi. Tehát vegyük meg a boltot.
Zero odabent elmeséli, hogy egy Berkeley nevű fickó elől egyszer elnyerte a tudományos díjat és azóta pikkel rá az illető. Ezt igazolandó, csinos kis repülőgép-sereggel próbálja lerombolni a tetőn lévő átjátszótornyokat. A dolgunk mindössze annyi, hogy a minigunnal leszedjük a kisgépeket és megvédjünk legalább egy tornyot. A feladat viszonylag egyszerű, mert a gépek mindig csak ey tornyot támadnak.

ZERO - SUPPLY LINES...
Vicces figura lehet ez a Berkeley, hogyha ellenségeit a gatyájuknál fogva akasztja be a szekrénybe... Visszavágunk Berkeley-nek alaposan! Civilben egy futárszolgálata van, szóljunk hát bele az üzletbe. A tetőről indulva egy kisrepülővel kell összesen öt futárt elintéznünk: három furgont, egy biciklist és egy motorost. A repülőgépnek folyamatosan fogy az üzemanyaga, és a végén vissza is kell érnünk a tetőre. Érdemes a nyugatabbra lévő hármat az elején elintézni, addig a másik kettő is közelebb ér hozzánk. A biciklist és a motorost érdemes hátulról meglőni, az autókat viszont szemből: nagy eséllyel nem térnek ki a golyózáporból. Vigyük vissza a gépet a tetőre.

ZERO - NEW MODEL ARMY
Zero történelmi idézeteit és szokásos sirámait végighallgatva indulunk csatába ezúttal, a helyszín pedig mi más lehetne, mint egy terepasztal. Mi a helikoptert irányítjuk, dolgunk csupán annyi, hogy a Zero autójának akadályt jelentő tárgyakat kezeljük. Az utat elzáró hordókat emeljük arrébb, a gödrök fölé tegyünk rámpát, a tankokra pedig dobjunk bombákat. Ha idegesít Zero állandó sipítozása, akkor ne vedd fel előle az első hordót, hanem tisztítsd meg végig az utat és csak utána indítsd el. Ha eljut a túloldali bázisra, akkor Berkeley elhagyja San Fierrót mindörökre.

TRIÁDOK - PHOTO OPPORTUNITY
Cesar kapott egy fülest az unokatesójától, hogy egy Balla autó drogot visz San Fierróba. Keressük meg Cesart, Blueberry közelében áll az út mellett. Egy darabig követte a kocsit, és tudja, hogy merre ment, úgyhogy irány Angel Pine, ott is az egyik épület teteje. A szemközt lévő Pizza Stack parkolójába hamarosan érdekes emberek érkeznek, fotózzuk le mindegyiket! Vissza a kocsiba, a benzinkútnál Cesar kitesz minket.

TRIÁDOK - JIZZY
A garázsban Cesar, Woozie és az egyik embere beszélgetnek, amikor CJ belép. A fotókon szereplő emberekről Woozie embere ad felvilágosítást: a három fickó alkotja a Loco szindikátust. A vezető nevét nem tudjuk, a másik kettőét viszont igen: T-Bone Mendez és Jizzy B, aki a város legnagyobb lányfuttatója, övé a Gant híd alatti klub. Látogassuk meg!

JIZZY - JIZZY
Miután behízelegtük magunkat Jizzynél, ad egy feladatot: valaki sorozatban gyilkolja a lányokat, keressük meg a szemetet. Kifelé menet még ránk bíz egy lányt, akit haza kell vinnünk. Szálljunk be a kocsiba - ezzel a típussal mi is kereshetünk pénzt, mint a prostitúció vezéregyénisége -, és vigyük el a lányt a megadott helyre. Telefon Jizzynek, majd irány Hashbury: egy kellemetlen alakot észrevett az egyik "alkalmazott", kapjuk el. Ha megvan, ismét telefon, irány Foster Valley, ahol valaki eldurvult: a kisbusznál lévő két fickót tegyük el láb alól. Újabb telefon: az előbb hazavitt lányt az apja nem szeretné többet az utcán látni, de Jizzyvel senki nem szórakozhat: mutassunk példát mindenkinek! A hotelnél a lány beszáll egy limuzinba, amit egy terepjáró kísér a városban. Megállítani nem tudjuk őket, úgyhogy kénytelenek leszünk szétlőni a kocsikat. A limuzin sofőrje elég jól vezet, tartsuk vele a lépést, előbb-utóbb végük lesz.

JIZZY - T-BONE MENDEZ
Jizzy és T-Bone éppen a matematika szépségeit elemzik, Jizzynek nem tetszik, hogy kevesebbet kap, mint a többiek. Éppen elfajulna a vita, amikor T-Bone hívást kap: az egyik furgont megtámadták. Mivel csapda is lehet, ők nem mehetnek oda, ezért CJ-nek kell körülnéznie a helyszínen. Odaérve azt látjuk, hogy négy motoros elvisz egy-egy csomagot. Pattanjunk fel a motorra, közelítsük meg a motorosokat, aztán vegyük el tőlük a csomagokat; ha mind megvan, akkor vigyük vissza Jizzynek.

JIZZY - MIKE TORENO
Nem is értem, T-Bone barátunk miért nem hajítja el a telefonját jó messzire, hogyha folyton csak rossz híreket hall rajta... A harmadik üzletfél, aki az agy szerepét tölti be a Loco szindikátusban, éppen egy furgon rakteréből beszél; a furgont valakik ellopták és nagy tempóban próbálnak vele és rakományával eltűnni a városból. T-Bone-nal pattanjunk kocsiba és mindig a kijelölt cél irányába menjünk. Útközben Mike folyamatosan beszél, néhol sirályokat hall, máskor gépeket, végül mintha egy biztossági kapun törnének át golyózápor közepette. Irány a repülőtér! A bejárati kapu tárva-nyitva, az őr halott, úgyhogy jó nyomon vagyunk. A kifutókhoz felérve arra kell mennünk, amerre erősebb Mike telefonjának a jele. Az előkerülő furgont két motoros kíséri, állítsuk meg őket mindenáron, a furgonból kiszálló embereket is helyezzük vízszintbe. Miután Mike kiszabaul, a furgont fel kell robbantanunk, végül vigyük vissza Mike-ot és T-bone-t Jizzy klubjához.

JIZZY - OUTRIDER
A garázsnál megszólal a telefon, Jizzy akar velünk találkozni egy benzinkútnál. Szálljunk autóba és menjünk oda. Az ott álló Washingtonba beülve T-Bone késsel kérdezősködik, majd a megérkező Toreno leinti. Induljunk el arra, amerre ők akarják. A gyárudvarra behajtva megkapjuk az instrukciókat: vigyük el a motort és a mellett lévő fegyvereket, majd biztosítsuk a furgon útját a célig. Induljunk el azonnal az első blokád felé. A rakétavetővel robbantsuk fel a kocsikat, az esetleges túlélőket szedjük le más fegyverrel. Ugyanígy kapjuk szét a többi útlezárást is és kísérjük el a furgont a másik udvar bejáratáig. Fontos, hogy a blokádokat meg kell semmisítenünk, mielőtt a furgon odaérne.

C.R.A.S.H. - SNAIL TRAIL
Tenpenny és Pulaski fényesen felfelé ívelő karrierjét ezúttal egy alantas újságíró törheti ketté, ezért meg kell akadályoznunk, hogy újabb információkat kapjon a belső emberétől. A riporter nemsokára vonattal indul Los Santosba, úgyhogy ajánlatos lenne követni. Erre tökéletes eszköz a vasútállomás falánál álló Sanchez. Kövessük a vonatot a Market állomásig, ott a riporter leszáll. Kövessük továbbra is anélkül, hogy felfigyelne ránk. Az utcára kiérve taxiba ül és elhajt Santa Maria Beachre, a móló végére, ahol találkozik az informátorral. Szabadítsuk meg őket a súlyos titkoktól mindörökre, hogy Tenpenny őrmesternek szép álmai lehessenek.

TRIÁDOK - ICE COLD KILLA
A jól megszokott durva módszerek helyett fogadjuk meg Cesar tanácsát, és a drogterjesztők megállítására vigyük magunkkal a hangtompítós pisztolyt. A Pleasura Domes Club bejáratánál két nagydarab őr nem enged be minket zártkörű rendezvényre hivatkozva, őket belátásunk szerint reagáljuk le. Keressünk más bejáratot: a híd mellett felállított állványzaton felmászva fel tudunk jutni a klub tetejére, ott pedig a nyitott ablakon át a klubba. A bent lévő fegyvereseket szedjük le nyugodtan, majd rohanjunk Jizzy után, aki autóval próbál menekülni. Szorítsuk le az útról, robbantsuk fel a kocsiját, teljesen mindegy. Vegyük el a telefont.

TRIÁDOK - PIER 69
Cesar a sarki épület tetejéről integet. Menjünk fel az oldalsó lépcsőn, ahol kapunk egy mesterlövész puskát. T-Bone emberei elég hamar odaértek a találkozó helyszínére, és veszélyt jelentenek a minket segítő triádra. A puskával tisztítsuk meg előttük a tetőt. Megérkezik T-Bone és Ryder is, majd Toreno helikopterrel, ő azonban észreveszi a tetőn a hullákat és elmenekül. Rohanjunk át az úton, verekedjük keresztül magunkat a fegyvereseken, aztán rendezzük el az ügyet T-Bone-nal. Ryder a vízbe ugorva menekül, ugorjunk utána és a motorcsónakkal kövessük, majd lőjük szét alatta a csónakot.

TRIÁDOK - TORENO'S LAST FLIGHT
Woozie ismét információkkal szolgál: Toreno éppen a rendőrségi épület tetején pakolgat egy helikopterbe. A rendőrségnél több fegyveres is utunkat állja, nem sokáig... Vegyük fel a rakétavetőt a leszállópályáról, aztán eredjünk a helikopter nyomába. A gép végigrepül az autópálya fölött, tehát előzzük meg alaposan, aztán pedig célozzuk be és szedjük le az égről. Mike toreno számára végetért a játszma...

WU ZI MU - MOUNTAIN CLOUD BOYS
Woozie fogadóirodájába belépve néhányan a képernyőket bámulják és közben szitkozódnak, némi közjáték után pedig Woozie embere elmondja, hogy a főnök meg van átkozva, ugyanis vak. Cserébe hihetetlenül szerencsés, és a Triád bármit megtenne érte. Az irodában kiderül, hogy Woozie valójában a Mountain Cloud Boys-klán feje, és ebben a pozícióban oda kell figyelnie az embereire. A legutóbbi gyűlésen az egyik embere nem vett részt, őt kellene meglátogatni. A cél a hátzömb túloldalán van, a sikátorból kirohanó emberek már gyanúsak, hát még a nyitva hagyott kapu... Mindenütt autóroncsok és hullák, csupán egyvalaki menekült meg; ő elmondja, hogy megtámadták őket a vietnámiak. És ismét itt vannak: négyen szállnak ki egy kocsiból. Fedezék mögül tüzeljünk rájuk, majd induljunk kifelé. További fegyveresekbe botlunk, mindenhonnan lőnek, a pavilonok mögül, a tetőről és az oldalsó kisutcából is. Ha mindegyik eldőlt, akkor vigyük el a kocsit, és az érkező két autót rázzuk le.

WU ZI MU - RAN FA LI
Woozie irodájában érdekes vendéget találunk: ő nem más, mint a bőbeszédű Ran Fa Li, aki a Vörös Gekkó Bűnszövetkezet Rt. vezetője a nyugati parton, és érdekes információkkal rendelkezik a vietnámi Da Nang Boys bandáról, akik errefelé akarnak komolny pénzeket leakasztani. Emellett egy csomag is módfelett érdekelné, amely a repülőtéren van egy autóban elrejtve. Miután beszálltunk az autóba, a Da Nang Boys lelkes aktivistái lezárják a kijáratokat, de kis kanyargással találunk kiutat, végül vigyük a kocsit az üldözők ellenére a megjelölt helyre.

WU ZI MU - LURE
Woozie és Farlie megegyeznek arról, hogy ezeket a bajkeverőket ki kell söpörni a városból, a vezér azonban nem tudja feltűnés nélkül elhagyni az irodát, és félő, hogy bérgyilkosokat állíottak rá. Mi leszünk a csali, aki elcsalja a vietnámiakat a környékről, hogy Ran Fa Li zavartalanul eltűnhessen. A Rancherrel hajtsunk vidékre, aztán az ott nyakunkra érkező motorosokat próbáljuk lehagyni. Ha túlságosan megsérül a kocsi, akkor belátnak a belsejébe és rájönnek a cselre, úgyhogy vagy tartsuk őket távol magunktól, vagy szórjuk az ólmot a szemük közé. Ha elérünk a benzinkúthoz, akkor a nagyfőnök elindulhat, a motorosok pedig döbbenten száguldanak vissza a városba.

WU ZI MU - AMPHIBIOUS ASSAULT
A fürdőzés közbeni rémtörténetek elmesélése és Woozie megható őszinteségi rohama után menjünk a kikötőbe. Egy teherhajón kell poloskát elhelyeznünk, a hajóhoz vezető út azonban egyrészt hatalmas sziklákkal, másrészt őrjáratozó veitkon... vietnámiakkal van meghintve. A sziklák közötti alagutakon ússzunk át, majd az őrhajókat elkerülve jussunk el a hajóig, kikerülve a reflektorokat. Másszunk fel a fedélzetre, a késsel intézzük el az őröket és a kabinban hozzuk működésbe a kapcsolót, aztán ússzunk vissza a partra óvatosan.

WU ZI MU - THE DA NANG THANG
Woozienak jó lehetőséget teremt a hírnevének megszilárdítására, ha elintézi a Da Nang Boys embereit, azonban az átkozott telefonon újabb gondokról szerez tudomást. Nincs mit tennünk, elmegyünk mi Woozie helyett körülnézni. Társaink már a tetőn várnak a helikopterrel, amelyen mi az előkelő fedélzeti géppuskás szerepét töltjük be. A távolból előtűnő teherhajón jó néhány bandatag áll készen a fogadásunkra, köszöntsük őket mi is ólommal. Legnagyobb igyekezetünk ellenére a gépünk bekap egy rakétát, amitől a tengerbe zuhanunk. Ne keseregjünk azon, hogy csupán egy késünk maradt, hanem másszunk fel a fedélzetre és csapjuk nyakon az őröket. A konténereken kapaszkodva eljutunk a raktér lejáratához, ahol újabb adag zsoldos akar lebeszélni a küldetésünkről. Az út végén lőjük le a lakatot a konténerről, fogadjuk a menekültek köszönetnyilvánítását, majd másszunk vissza a fedélzetre, a kapitányi hídon pedig mérjük össze harci tudásunkat a láthatóan (magát) jól felkészült(nek gondoló) senseit kapjuk kardélre. Keressük meg a menekülteket, aztán seperjünk vissza a partra a csónakkal.

TRIÁDOK – YAY KA-BOOM-BOOM
Cesar szerint Los Santosban hősnek tartanak minket, valójában a drog még mindig gondot okoz. Kínai pártfogónk éppen jókor érkezik a hírrel: rátalátak a droglaborra, érdemes lenne megborítani kicsit az üzletet. Ehhez már elő is készítettek egy időzített bombás autót, amiért el kell mennünk a városba. Hajtsunk az üzem bejáratához, intézzük el a cseppet sem vendégszerető ajtónállókat, aztán guruljunk be a kocsival az épületben, álljunk be a megjelölt helyre és élesítsük a pokolgépet. Spuri kifelé, közben csépeljük, akit érünk. A robbanás után ki kell jutnunk az udvarról valahogy, a bejáratot azonban az újabb gazemberek becsukták. Vegyük el a kocsijukat, majd nagy lendületet véve ugrassunk ki a leszakadt tetejű épületen át az utcára.

CESAR VIALPANDO – ZEROING IN
A kis társaság kedélyes kártyapartiját Kendl okvetlenkedése zavarja meg, amikor Zero hatalmas lelkesedéssel ecseteli legújabb találmányát, aminek lényegét rajta kívül senki nem érti. A cucc egy mobiltelefon-követő, ami minden hívás alkalmával elküldi nekünk a tartózkodási helyet. A rózsaszín Uranusba beszálló csajt kell ilyen módon követnünk: megérkezik a jel, nekünk pedig oda kell érni, mielőtt a jel eltűnik. A csaj eléggé idegesítően vezet, sokszor kell nekikoccanni, mire kiszáll a kocsiból. Az Uranust vigyük vissza a garázsba.
Az ellopott autókat a Wang Cars autószalonban is megtalálod ezután.
Mostantól az Ocean Flats körzetben lévő Wheel ArchAngels garázsban tudunk utcai versenyautókat építeni. A módosítható autók: Uranus, Flash, Sultan, Elegy, Euros, Stratum.

CESAR VIALPANDO – TEST DRIVE
A bevásárlólistán szereplő két autó véletlenül egy másik autószalonban található, úgyhogy elvisszük őket egy próbaútra. Odaérve ne zavarjon, hogy a kocsik a második emeleten vannak, remekül le lehet ugratni az utcára onnan is. Kövessük Cesart a városban, az alagútnál lőjük be a nitrót is, kerüljük ki a rendőröket, aztán vigyük vissza a kocsikat a garázsunkhoz.

CESAR VIALPANDO – CUSTOMS FAST TRACK
Újabb autó hollétére derül fény: egy darukezelő fülese alapján egy teherhajóra pakolt konténerben van, eszes barátunk még meg is jelölte azt. A kikötőben azonban egyik konténeren sincs jel, úgyhogy le kell szednünk mindegyiket. Ha megvan a kérdéses konténer, Cesar kiáll a kocsival belőle, ekkor néhány fegyveres érkezik, akik sérelmezik kicsiny akciónkat. Ha jól kezeljük a darut, akkor kapjunk fel egy konténert és egyszerűen vágjuk hozzájuk. A következő adag bámészkodó szintén örül egy konténernek, főleg ha sikerül a kocsijukra ejtenünk. Egyébként segítsünk Cesarnak rendet rakni, a Jestert tegyük le a garázsnál.
A kikötőben elérhetővé válik az autóexportálás, a dokk végében van egy tábla a kívánt autókkal. Minden egyes járművet ide kell hoznunk, és a daruval feltenni a hajóra. Összesen három lista van, mindegyiken 10 jármű szerepel. A leszállított járművek állapota befolyásolja az értük kapott pénz mennyiségét.

CESAR VIALPANDO - PUNCTURE WOUNDS
Cesar idáig nyomon követett egy újabb beszerzendő járművet, de a vezetője teljesen elmeháborodott, semmi nem állítja meg. Sokkal egyszerűbb lenne, ha lenne szögesdrótunk, mint a rendőröknek... ki mondta, hogy nincs?
Eredjünk az autó nyomába, majd elékerülve dobjuk ki a szögesdrótot. Három lehetőségünk van mindössze. Tipp: kövessük nyuodtan a kocsival, és ha valahol megakad a tulaj, akkor dobjuk le elé a cuccot. Miután az összes kerék kidurrant, megjavítjuk a gumikat a hihetetlen módon maszatos defektjavító készlettel, aztán szállítsuk le a kocsit a garázsba.

A SIVATAGBAN

? - MONSTER
Az ismeretlen telefonhívása meglehetősen sürgetőnek hangzott. A rádióban bemondják, hogy helyreállt a közlekedés az összes észak-déli hídon, menjünk hát át az egyiken és keressük meg az autópálya közelében lévő helyet.
Sehol senki, a hangszóróból viszont robothangon elhangzik a verdikt: bizonyítsunk. Egy fickó odaáll egy terepjáró szörnyeteggel és közli, hogy most lemérik a tudásunkat. A kocsiban egyébként nincsen kézifék, a szóközzel ezúttal a hátsó kerekeket tudjuk kormányozni. 6:30-nál jobb időt kell elérnünk, ami közel sem lehetetlen, jelen írás szerzőjének 3:21 alatt megvolt. :)
Terepvezetésre készülj, a hatalmas kerekekkel felszerelt autóval nem lesz nehéz ellavírozni a dombok között, de érdemes a földutakon maradni, mert a bokrok között gyakran megbújnak kövek, sziklák, amiken hamar hazavágjuk a taligát.

? - HIGHJACK
A rejtélyes háznál baktatván valaki vállon üt minket: Mike Toreno? Dehát ő halott, felrobbant a helikopterrel... Pedig egészen élőnek tűnik. Sőt, miután elmeséli, hogy ügynök, és Latin-Amerika ügyeit intézi minden lehetséges eszközzel, annyira nem tűnik hihetetlennek az egész.
Első lépésként el kell kötnünk egy nyergesvontatót, amivel a túloldalon állók valami fontosat szállítanak. Valahogy Cesar is idekeveredik a házhoz. A motorral hajtsunk fel az autópályára, majd a kereszteződésnél tartsunk jobbra, ez visz fel a hídra. Érjük be a kamiont, menjünk egészen a fülke mellé és tartsuk ott pár pillanatig, hogy Cesar át tudjon mászni. Némi dulakodás után a szerelvény megáll, vegyük át a volánt és parkoljunk le a garázsnál.

MIKE TORENO - INTERDICTION
Toreno apró ízelítőt ad bátyánk, Sweet börtönbéli életéből, aztán a lényegre tér. húzzunk el az elhagyatott városkába, tápoljuk fel a fegyvereinket és valamelyik járgánnyal menjünk a következő ponthoz. Gyújtsuk meg a jelzőfényt, szabadítsuk meg a feltűnő helikoptert az üldözőitől a rakétavetővel, kapjuk fel a csomagot és vigyük vissza az elhagyatott városban lévő garázsba. Toreno mindig figyel. Vagy hallgat. Vagy mindkettő...

MIKE TORENO - VERDANT MEADOWS
Mike szerint a történelemkönyvek nem az igazságról szólnak, az emberek elhiszik, hogy Hitler öngyilkos lett, Japánra pedig atomot dobtak. Vennünk kellene viszont valami ingatlant, ami nem kerül túl sokba, mert hamarosan beindul az élet.
Verdant Meadowsban nehéz eltéveszteni az elhagyott repülőteret, úgyhogy vegyük meg szépen. Toreno közli, hogy most megtanulunk repülni, mert szükségünk lesz rá, és különben is földhözragadt niggerek vagyunk.

MIKE TORENO - LEARNING TO FLY
A repülőiskolát az irányítótoronyban találjuk, a küldetés sikeréhez mindegyik feladatot bronzra kell megoldanunk, de érdemes minél jobb eredményre hajtani, mert így szerezhetünk a repterünkre világháborús göbzit, mutatványos repülőgépet és egy Hunter helikoptert is.

MIKE TORENO - N.O.E.
Toreno néhány emberének felszerelésre van szüksége, ő azonban nem mozdulhat, mert minden pillanatban öten tartják szemmel. Na persze, és akkor ne legyek paranoiás... Mivel a hadsereg nem kimondottan kedveli az efféle magánakciókat, célszerű lehet a radarszint alatt maradnunk az idő nagyobb részében. Bújkálunk a völgyekben, repüljünk közel a talajhoz. Elvileg az is megoldható, hogy a tenger felett repülünk el a célig és vissza is, de nem biztos, hogy belefér a szűkösnek tűnő időbe. A gépet vigyük vissza a reptérre.

MIKE TORENO - STOWAWAY
Egy hatalmas repülőgép és három sötét autó érkezik a reptérre, egészen meglepő, hogy ebben most nem Toreno keze van... Valakik úgy gondolják, a banánköztársaságok közötti ellenszenvnek úgy teret nyitnak egy kisebb fegyverszállítmánnyal. Fel kell jutnunk a gépre és megakadályozni őket.
A motorral rongyoljunk a repülő után, kerüljük ki a leguruló hordókat és nyomás fel a rámpán. A gép felszáll, ottragadtunk néhány elszánt kormányügynök társaságában. Mivel a gép tele van robbanákony dolgokkal, talán nem kellene lövöldöznünk nagyon, vessük be az ügynökök ellen a jól megtanult bunyós mozdulatainkat. Tegyünk bombát a gépre, aztán ugrás az ejtőernyővel.

THE TRUTH - BLACK PROJECT
Truth kománk cselesen kivárta, amíg befejezzük Toreno megbízásait, és csak most áll elő a saját ötleteivel. Most például az zavarja, hogy nem vagyunk egyedül... Létezik egy hely, ami nincs rajta a térképeken, és ott bizonyára tuti dolgok folynak. A jól ismert járgánnyal megyünk a helyszínre, ahol Truth egyszerűen kidob. Azt akarja, hogy lógjunk be a komplexumba és lopjuk el az odabent fejlesztés alatt álló felszerelést. A bázison hemzsegnek az őrök, fénynyalábok pásztázzák a területet, szóval nem látszik egyszerűnek. És nem is az. Nyomuljunk az irányító irodája felé: ha odaérünk, akkor nyissuk ki az ajtót; ha nem, akkor a szellőzőn át kell bemásznunk a laborba.
Odalent szintén nagy a népsűrűség. Szerezzük meg a tudósoktól a kártyát, menjünk le a csigalépcsőn, közben osszuk ki az őröket, vegyük fel a jetpacket és repüljünk fölfelé. Navigáljunk egy Truthhoz, aztán valahogy keveredjünk haza.

THE TRUTH - GREEN GO
Truth legújabb szerzeményével repdes: egyelőre nekünk jobban ment, mint neki. Most újabb homályos szöveget ad elő arról, hogy mindent tud, és hogy el kell lopnunk azt, amit a legkevésbé akarnak elveszíteni.
A jetpackkel repüljünk a vonathoz és valahogy szálljunk le rá. A katonák ennek nem fognak örülni, ólmot nekik! Célunk a ládák valamelyikében lévő valami megtalálása és eltulajdonítása. Ha megvan, vigyük vissza a repülőtérre, Truth nagyon fog örülni, annyira, hogy köszönni is elfelejt...

LAS VENTURAS

TRIÁDOK - FENDER KETCHUP
Woozienak rossz napja van, ma mindenki balfék... Viszont klassz kaszinót hozott tető alá, kár, hogy idiótákkal kell dolgoznia. Ráadásul a város a maffia irányítása alatt áll, és ők nem veszik jónéven, ha egy riválisuk megcsapolja a bevételeiket. A három család egy közös kaszinót tart fenn, amit valami kiégett, Vice City-ből szalasztott ügyvéd menedzsel. Lefizetni sem érdemes őket, különben is, nem azért termel hasznot a kaszinó számunkra, hogy másoké legyen.
Woozie egyik embere ront be és elmondja, hogy elkaptak egy fickót, aki szabotálni akarta az egyik szállítmány. Jó lehetőség megtudni, ki áll az egész mögött, ezért a fickót egy kocsi motorháztetejére kötözik, mi pedig elvisszük egy körre a városban.
Menjünk gyorsan, csúszkáljunk nagyokat, előbb-utóbb megered a nyelve: ő Johnny Sindacco, és a család úgyis megtalál! Kicsit rosszul néz ki a srác, vigyük vissza a kaszinóhoz, Woozie embere majd gondját viseli.

TRIÁDOK - EXPLOSIVE SITUATION
Tehát a Sindacco család áll a támadások mögött... Valahogy vissza kellene vágni, erre a legmegfelelőbb a kaszinójuk kifosztása lehet. A sajátos golfjáték közben tisztázódnak egy ilyen akció körülményei, mint a pontos tervezés és a... robbanószer. Ami nincsen, de bármikor elkél. Las Venturas mellett van egy nyíltszíni kőfejtő, ott biztos használnak dinamitot.
Menjünk a bányához, le az aljára. A dinamit ott is van, kár hogy nemsokára robban. A dömperrel lapítsuk szét  ládákat, szedjük össze az összes dinamitot é

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 45
Tegnapi: 50
Heti: 215
Havi: 664
Össz.: 268 361

Látogatottság növelés
Oldal: GTA San Andreas végigjátszás
gameguru.hupont.hu - © 2008 - 2024 - gameguru.hupont.hu

A Hupont.hu weboldal szerkesztő segítségével készült. Itt Önnek is lehetséges a weboldal készítés.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »